Претрага
Close this search box.
Претрага
Close this search box.

Објављено:

21/06/2018
Фондација подржава извођење перформанса „Вивисекција креденца“ на 45. Инфанту
21/06/2018

Уз подршку Фондације „Нови Сад 2021” овогодишњи 45. Инфант (Интернационални фестивал алтернативног и новог театра) 25. јуна у 19 часова на Летњој сцени Културног центра Новог Сада отвара представа „Вивисекција креденца“ (‘Buffet à vif’) француске трупе La Belle Meunière.

„Вивисекција креденца“ је перформанс о деструкцији, који приказује изворну потребу да се скрши, да се раскомада оно што спутава. Представљајући дубоку насилност и истовремено олакшање садржане у чину ослобађања од онога што оптерећује, што заклања хоризонт, како би се стекли услови за нови почетак. Рафаел Котен, играч и кореограф и Пјер Меније, аутор, глумац и редитељ, иживљавају се над једним креденцем. Након фазе уништавања, време је за поправке. Од преосталих крхотина, Маргерит Борда, сценограф и визуелна уметница, ствара дело на граници између столарства и археологије, позивајући публику да се придружи на сцени. 

Перформанс „Вивисекција креденца“ не слави деструкцију – он позива да се свему приступи на нов начин.

Представа је настала је у оквиру циклуса „Огољене теме“ (’Sujets à vif’), који сваке године организују Удружење драмских аутора и композитора Француске и Фестивал у Авињону: они позивају двоје уметника која се баве различитим уметничким праксама и међусобно се не познају, да заједнички поставе кратки комад који ће бити представљен током Фестивала у Авињону.

Након богатог искуства стеченог у областима позоришта, циркуса и филма, Пјер Меније оснива трупу ’La Belle Meunière’ 1992. године. Инспирацију за представе налази у сусретима са научницима и филозофима. Од 2012. године поставља комаде у сарадњи са Маргерит Борда, која у њихов поетски судар, наспрам области Менијеовог интересовања уноси своју љубав према конструкцији и деконструкцији простора. Овај креативни двојац заједнички осмишљава позоришне форме које, кроз пластичност израза и уживање у поигравању законима физике откривају нешто од људске судбине. Рафаел Котен, играч, кореограф и истраживач покрета своје пројекте развија у оквиру трупе ’La Poétique des Signes’, чији је оснивач.

Извођење перформанса „Вивисекције креденца“ на фестивалу ИНФАНТ 2018 подржала је Фондација „Нови Сад 2021- Европска престоница културе“. Гостовање је реализовано и уз подршку програма Театроскоп чији су оснивачи Француски институт, Министарство културе Републике Француске и Министарство за европске и спољне послове Републике Француске. 

Тагови:

Повезане вести >