Пројекат „Нови Сад 2021“, са којим се Град Нови Сад кандидује за престижну титулу Европска престоница културе 2021, представиће нови визуелни идентитет на EXIT-у, једном од најбољих музичких фестивала у Европи.
После усвојеног програмског концепта и слогана „За нове мостове“, Уметнички савет пројекта „Нови Сад 2021“ расписао је конкурс за нови визуелни идентитет. Победило је идејно решење Јована Тркуље, једног од најбољих српских дизајнера. Његов светски признат, вишеструко награђивани новосадски студио, „Петер Грегсон“ понудио је јединствено, једноставно и иновативно решење логотипа.
– Јован Тркуља је успео да обједини у логотипу назив пројекта, слоган и програмски концепт. Са друге стране, логотип има изражену европску димензију – применљив је на свим европским језицима . Коначно, успео је да сам лого учини партиципативним. Свако ће у њему прочитати оно што је њему најважније. – изјавио је председник Организационог одбора кандидатуре Града Новог Сада за Европску престоницу културе 2021. господин Немања Миленковић.
Нови визуелни идентитет пројекта „Нови Сад 2021“ премијерно ће бити представљен првог дана Exita, на State of Exit Zone, која представља све препознатљивију друштвену активност Фестивала. Промоција ће почети, симболично, у 20 часова и 21 минут, а чиниће је низ партиципативних активности у којим ће моћи да учествују сви посетиоце Еxita.
Уметнички савет је дефинисао Четири моста програмског концепта кандидатуре које чине осам тема којима ће се кандидатура бавити:
Мостови:
Слобода – креативне индустрије и млади
Дуга – конфликти и миграције
Нада – културни капацитет и јавни простори
Нови – културно наслеђе и гостопримство
Путем нових мостова, град Нови Сад ће представити, али и ојачати, своје капацитете и потенцијале. С друге стране, кандидатура за престижну титулу је и јединствена прилика да се наш град суочи и реши неке од важних недостатака и изазова.