Трећи Калеидоскоп културе, који је завршен 9. октобра у Новом Саду, поставио је нове стандарде културне праксе, успешно комбинујући продукцију програма уживо и њихов пренос онлајн.
У протеклих пет недеља, од 4. септембра до 9. октобра, које је обележило пет различитих врста уметности: архитектура, књижевност, визуелна, примењена и извођачка, Калеидоскоп културе, упркос пандемији, успео је да окупи нека од најзначајнијих европских имена из света књижевности и дизајна, као и да подигне капацитете локалне сцене, са новим приступом садржајима и њиховој реализацији. То потврђује и опера „Риголето” која је први пут изведена на отвореном, уз видео пројекцију и то испред Чешког магацина, у сарадњи са најстаријим театром у Србији – Српским народним позориштем.
Захваљујући томе што је Нови Сад као Европска престоница културе међу првима у време пандемије покренуо производњу и продукцију нових садржаја који су пласирани онлајн, кроз мрежу културних станица и уз локалне уметнике, спремно је дочекан и Калеидоскоп културе, у оквиру ког су разноврсни програми стигли чак до 200 хиљада људи на друштвеним мрежама. Поред тога, програми Калеидоскопа културе преношени су и на телевизијским и радијским каналима јавних сервиса – Радио телевизији Србије и Радио телевизији Војводине.
Дизајн павиљон, испред новосадског гиганта модернистичке архитектуре, СПЕНС-а, у оквиру недеље примењене уметности затворио је овогодишњи Калеидоскоп културе. На изложби, коју је конципирала и кустоски уредила ПДП конференција, представило се више од 70 аутора и ауторских колектива из 26 земаља из домена дизајна, али и примењене уметности. Међу њима су били прослављени немачки Bureau Borsche, чувени италијански Studio Mut, вишеструко награђивани графички дизајнер Erich Brechbühl и други.
У недељи књижевности први пут је у Србији одржана Ноћ књижевности, затим својеврсно Књижевно јутро на Најлону, а Калеидоскоп културе је повезао велика имена савремене књижевности као што су Дејан Тиаго Станковић, Исабел Вери, Лоран Сексик, Барби Марковић, Вероника Мурек, Слободан Тишма, Александар Гаталица, Ласло Блашковић, Фрањо Петриновић, као и младе наде домаће књижевности Машу Сеничић и Радмилу Петровић.
Недеља визуелне уметности отворила је врата једног од најстаријих националних уметничких музеја у Србији, Галерије Матице српске, где је публика имала ретку прилику да се упозна са њеним приватним колекцијама, док је у недељи извођачке уметности Корзо, који се иначе одржава на једном од главних новосадских булевара, ове године поклонио публици широм света онлајн концерт једног од најбољих светских клавирских дуа – ЛП Дуа. Овог пута, бина је била Петроварадинска тврђава код чувеног сата, а концерт је за 24 сата погледало око две хиљаде људи, док је тај број порастао на 10.000 за само четири дана.
Све је започело мултимедијалним спектаклом, на простору некадашњег Великог Лимана, који је био место сусрета индустријског наслеђа Новог Сада и модерног стваралаштва, кроз културу заједништва, учешћем Српског народног позоришта, Интернационалног фестивала алтернативног и новог театра „Инфант”, Битеф театра, Шабачког позоришта, театра Мимарт, уметничко-продукцијског колектива Каркатаг, Обнова филм феста, слободних уметника из некадашње „Кинеске четврти”, те студената са смера за Сценски дизајн Факултета техничких наука.
Четири дана свечаног отварања кроз уметничко-програмски концепт „Лиман 5” била су увод у пет недеља програма, на различитим, несвакидашњим локацијама у граду и у културним станицама, али и онлајн, пружајући на тај начин посетиоцима прилику да изаберу и створе сопствени калеидоскоп културе.