Изложба „Windows 99 – 20 година касније“ одржана је синоћ у културној станици Свилара пред многобројним Новосађанима и поштоваоцима рада Милоша Јовановића Хамера.
Пре тачно две деценије, 24. март био је први дан, од укупно 78 дана, бомбардовања. Тада, када се сваки вид комуникације прекинуо, када је све стало и када је практично настао мрак, група креативаца наставила је да ствара. Тако је и настала изложба „Windows 99“ као најјача медијска и комуникацијска порука о томе у каквој су се ситуацији налазили градови и цивилно становништво. Изложба је била одговор групе уметника на челу са Милошем Јовановићем Хамером.
„Овом изложбом, посетиоци ће моћи да виде тих 9 плаката који су инспирисани оглашавањем живота за време бомбардовања. Ми смо се у то време бавили адвертајзингом, а дошло је до прекида свих филмова и свих система који су до тад функционисали. Да бисмо остали нормални, ми смо једноставно морали да наставимо да се бавимо својим послом, и онда смо нашли излаз у томе да уместо да оглашавмо заиста Кока колу, Сони, уствари да путем њих оглашавамо живот који се и поред бомбардовања настављао“, рекла је Александра Јовановић, креативни творац изложбе.
На отварању изложбе говорили су и легенде адвертајзинга Воја Жанетић и Владимир Чех који су са усхићењем испричали какве је реакције изложба „Windows 99“ тада будила у људима и шта је донела.
„Милош Јовановић је оличење креативности. Он је спојио адвертајзинг и рат. Ово су плакати који рекламирају рат и уколико је нека земља жељна рата, а и данас их је много, он може користити ове плакате без икаквих проблема, не би ли убедила људе да је потребно ратовати. Међутим ово је изложба за људе који не воле рат и који су против њега као што је био Милош Јовановић“, рекао је Воја Жанетић.
„Креативни тим Милошевог „чекића“ илустровао је документарним фотографијама новосадске ратне свакодневице у време бомбардовања, слогане тада актуелних пропагандних кампања познатих светских брендова. Као оснивач Инситута за историју оглашавања, нисам могао да да не подстакнем ово излагање, мислим да је ово била моја обавеза. Прилика да се младима у Новом Саду покаже како је било пре 20 година. Сматрао сам да смо ово дужни Милошу“, истакао је Владимир Чех.
Изложба антиратних плаката „Windows 99“ путовала је пре 20 година у више од 20 градова широм света – Бањалука , Београд, Сан Дијего, Лондон, Будимпешта , Аустралија, Нови Зеланд, Сан Франциско. У Сан Франциску је један од плаката „Sony is not a game“ био насловни плакат међуратне изложбе.
„Windows 99″ је међу ретким културним производима са ових простора који успевају да прескоче цивилизацијско-културолошке баријере.