После спектакуларног отварања Калеидоскопа културе, Новосађани али и многобројни туристи имали су прилику да присуствују још једном несвакидашњем перформансу.
Када је синоћ казаљка откуцала 21 сат, кроз „Plants AiR” програм који реализује Фондација „Нови Сад 2021″ у склопу „Калеидоскопа културе“, а у сарадњи са Фестивалом уличних свирача, почео је дуго очекивани наступ шпанског пијанисте Давида Морена.
Као и сама идеја Калеидоскопа и Давид Морено је неко ко трага за врхунским уметничким изразом спајајући музику, позориште, плес, филм и друге уметности обликујући на тај начин свој јединствен и препознатљив сценски израз. Пред бројним посетиоцима Морено је представио свој лебдећи клавир, и како он сам каже, нову авантуру у којој магија звука, покрета и музике, публику оставља без даха. Како сам каже, циљ му је био да публика заборави на све и препусти се језику музике, који сви разумемо.
„Сваки пут када изводимо наше пројекте и наш спектакл желимо да зауставимо свет који је пун лоших вести, ратова и стреса. Желимо да публика, када присуствује томе што радимо, на тренутак то све заборави, да осети снагу музике и снагу љубави. Мислим да смо то успели и вечерас”.
Давид Морено, који је наступио у склопу 18. Фестивала уличних свирача, у Нови Сад је дошао у присуству кореографкиње Кристине Каљеха за коју тврди да је прави драгуљ и без које овај ванвременски наступ не би био могућ. Каже да је она, као и љубав према уметности, музици, филму и позоришту, заслужна за наступ под називом „Лебдећих двоје”. И он али и Кристина поред тога што су на први поглед заволели Нови Сад, сагласни су када кажу да је Калеидоскоп, важан за целу земљу и шире, управо због размене уметника.
„Калеидоскоп симболише врата која су отворена за културу која нам омогућавају да делимо културу и уметност уопште са другима. Уметност је нешто толико значајно за свет, да је можемо ставити на пиједестал читавог живота.”
„Калеидоскоп је велика идеја. Једна од оних идеја за коју се вреди борити”, додаје Каљеха.
„Plants AiR” програм за уметничке резиденције, значајан је јер омогућава локалним уметницима да размене знања и искуства с колегама широм Европе, каже директор Фондације „Нови Сад 2021” Немања Миленковић и додаје да је Давид Морено управо метафора тог програма.
„Такав концепт је пракса Европских престоница културе у коме гостујући уметници из Европе и света долазе, раде у нашем граду са локалном сценом- нашим уметницима, организацијама. Оно што је добро јесте што ћемо овакве размене све више везивати за Калеидоскоп тако да ће следеће године много више уметника креирати програме заједно са представницима локалне сцене, а ти програми ће бити највидљивији управо током пет недеља Калеидоскопа. Овакав приступ, коме је у фокусу размена уметника, осим што доприноси развоју самих актера, добар је и за Нови Сад који на тај начин практично већ живи своју престоницу културе.”