Претрага
Close this search box.
Претрага
Close this search box.

Објављено:

31/10/2018
Стручњаци са Јејла и њујоршког универзитета у Новом Саду о креативном полису „Кинеска“
31/10/2018

У Историјском архиву града Новог Сада Фондација „Нови Сад 2021“ је од 23. до 25. октобра реализовала конференцију „Управљање креативним дистриктима: Кинеска – креативни полис“. Током три дана 20 стручњака из земље и света заједно са локалним представницима културних институција покренули су питања проналажења најбољег модела управљања креативним полисом и процес креирања смерница за израду званичног документа као полазишне тачке управљања „Кинеском“.

У оквиру пројекта „Нови Сад 2021 – Европска престоница културе”, „Кинеска“ је замишљена као новосадски креативни центар, са омладинским стваралаштвом у његовом средишту, што је чини аутентичним простором који ће понудити нови простор за младе представљајући иновативну спрегу између културе и креативног предузетништва.

„Сваки пројекат Фондације „Нови Сад 2021“, па тако и рад на креативном полису „Кинеска“ заснован је на визији Фондације, а то су људи, процеси, програми и простори. Почетак новог. Сада!“ речи су Немање Миленковића, директора Фондације који је током округлог стола у оквиру конференције подсетио да „Кинеска“ треба да буде атрактиван јавни простор, отворен за дијалог, простор којим се граде капацитети локалне сцене, који негује старе занате, али пре свега препознаје и значај свих сфера културних и креативних индустрија. „Управо кроз сусрете са стручњацима имамо прилику да учимо из њихових искустава и на примерима из праксе који ће нам помоћи да добијемо што боље резултате уз минималну могућност грешке“, додаје Миленковић.

Конференција одржана од 23. до 25. октобра у Новом Саду је окупила релевантне говорнике у области организације и менаџмента креативних дистрикта из света, региона и Србије, са фокусом на примере добре праксе из градова сличних Новом Саду.

Др Срђан Јовановић Вајс, архитекта и професор, „The City College of New York-Bernard & Anne Spitzer School of Architecture“ (Њујорк), један од главних говорника на конференцији, истакао је да су ретки примери у пракси где је култура дијалога у фокусу као на пројекту „Кинеска – креативни полис“. Он је додао да је током целог семестра на њујоршком универзитету (City College of New York) са студентима радио на пројекту „In Visible City“ чији је циљ био да „премости“ физичке границе повезујући Нови Сад и Њујорк и да истражујући нову културну инфраструктуру града, кроз идејна решења, представе моделе за унапређење индустријског наслеђа и будућег креативног полиса „Кинеска“.

Нина Рапапорт, Vertical Urban Factory, Yale School of Architecture (Њујорк) поделила је са присутнима визију у којој културни центри, самим тим и „Кинеска“, треба да буду осмишљени у складу са вредностима и стилом живота које унутар њих желимо да имплементирамо, негујемо и промовишемо.

Катарина Живановић, директорка „Kulturfabrik“ из Кошица (Словачка) представила је своју визију за „Кинеску“ где овај креативни полис треба да подржава суживот, насупрот продукцији, док Тијана Палковљевић Бугарски, председница Управног одбора Фондације „Нови Сад 2021 – Европска престоница културе” и управница Галерије Матице српске креативни полис види као простор за ванинституционалну културу, културу која је нова и доступна.

Како су и сами учесници конференције закључили: титула Европске престонице културе представља идеалан амбијент да Нови Сад кроз овакве пројекте покаже свој идентитет и културни карактер. Креативни полис перципиран је и као покретач „културне револуције“ која би требало да након Новог Сада заживи и у другим градовима у Србији, и тако из нашег града крене нови „културни покрет“.

Кабинет председнице Владе Републике Србије Ане Брнабић препознао је значај овог пројекта који се реализује управо уз подршку Владе Републике Србије. Током посете Новом Саду поводом свечаног отварања културне станице Свилара, председница Владе посетила је актуелне радове на изградњи креативног полиса „Кинеска“, док јој је у Историјском архиву града Новог Сада, у оквиру конференције „Управљање креативним дистриктима: Кинеска – креативни полис“ кроз дигиталну изложбу и ВР презентацију представљен будући изглед креативног полиса. Ана Брнабић је током посете изјавила да су „Кинеска” и нова новосадска културна станица „Свилара” примери нове платформе добре праксе оживљавања напуштених индустријских области захваљујући креативним индустријама, те да из Новог Сада креће четврта индустријска револуција кроз синергију културе, креативних индустрија, технологије, фестивала, виртуелне стварности, анимације.

Који су изазови у управљању креативним полисима, преглед светских пракси, који су добри модели управљања за креативни полис Кинеска – ово су само неке од тема које су покренуте током тродневне конференције. Такође, кроз представљање примера и искустава са фокусом на Европу и Европске престонице културе, разговарало се и разменила су се искуства о просторним, имовинско–правним, структуралним и креативним аспектима управљања креативним полисом, као важном чворишту за подршку културном стваралаштву и развоју креативних индустрија Новог Сада.

 

Тагови:

Повезане вести >

Vreme i vaseljena – izložba o vremenu

Time and Universe – Exhibition About Time

Izložba „Vreme i vaseljena – izložba o vremenu” povešće nas na putovanje od tame do svetlosti, od haosa do kosmosa, okvirena pričom o srpskom naučniku Milutinu Milankoviću kroz prizmu umetnosti.
Autor vizuelno-umetničkog dela postavke je Dušan Jovović, koji je ujedno i autor prestižnih multimedijalnih i interaktivnih izložbi koje su imale međunarodni odjek. Autor narativa je prof. dr Aleksandar Petrović, izuzetan poznavalac života i dela Milutina Milankovića, kojim se bavi preko 50 godina.

Džimi Tenor

Jimi Tenor

Finski muzičar i kompozitor Džimi Tenor prisutan je dugi niz godina na muzičkoj sceni. Prvi album objavio je 1988. godine sa bendom Jimi Tenor & His Shamans, da bi solo karijeru otpočeo 1994. albumom Sähkömies. Nastup ovog muzičkog vizionara, koji na autentičan način spaja džez sa drugim umetničkim žanrovima, gledaćemo u okviru Dočeka 2022. godine.

Karminjo

Carminho

Jedna od najboljih portugalskih pevačica dolazi u Evropsku prestonicu kulture početkom 2022. godine! Nova kraljica fado muzike Karminjo potiče iz muzičke porodice i svojim radom spaja tradicionalni i savremeni fado, ali se bavi i drugim žanrovima, kao što je brazilska muzika.

Кармињо

Carminho

Једна од најбољих португалских певачица долази у Европску престоницу културе почетком 2022. године! Нова краљица фадо музике Кармињо потиче из музичке породице и својим радом спаја традиционални и савремени фадо, али се бави и другим жанровима, као што је бразилска музика.

Џими Тенор

Jimi Tenor

Фински музичар и композитор Џими Тенор присутан је дуги низ година на музичкој сцени. Први албум објавио је 1988. године са бендом Jimi Tenor & His Shamans, да би соло каријеру отпочео 1994. албумом Sähkömies. Наступ овог музичког визионара, који на аутентичан начин спаја џез са другим уметничким жанровима, гледаћемо у оквиру Дочека 2022. године.

Време и васељена – изложба о времену

Time and Universe – Exhibition About Time

Изложба „Време и васељена – изложба о времену” повешће нас на путовање од таме до светлости, од хаоса до космоса, оквирена причом о српском научнику Милутину Миланковићу кроз призму уметности.
Аутор визуелно-уметничког дела поставке је Душан Јововић, који је уједно и аутор престижних мултимедијалних и интерактивних изложби које су имале међународни одјек. Аутор наратива је проф. др Александар Петровић, изузетан познавалац живота и дела Милутина Миланковића, којим се бави преко 50 година.