Претрага
Close this search box.
Претрага
Close this search box.

ЈАВНИ КОНКУРС ЗА СУФИНАНСИРАЊЕ ПРОЈЕКАТА САРАДЊЕ С ЈАПАНОМ

ЈАВНИ КОНКУРС ЗА СУФИНАНСИРАЊЕ ПРОЈЕКАТА САРАДЊЕ С ЈАПАНОМ У ОКВИРУ ЗВАНИЧНОГ ПРОГРАМА „НОВИ САД – ЕВРОПСКА ПРЕСТОНИЦА КУЛТУРЕ”

I ПРЕДМЕТ КОНКУРСА

Град Нови Сад је у завршној фази реализације пројекта „Нови Сад – Европска престоница културе”. Будући да се година титуле Европске престонице културе ближи, овај конкурс усмерен је ка суфинансирању програма сарадње с Јапаном који ће бити реализовани у години титуле (2022) на територији Града Новог Сада и „Зоне 021”1. Пројекти са којима се аплицира на конкурс морају у основи бити јавни, културни и уметнички програми, који су у складу са програмским концептом и уметничком визијом За нове мостове који је развила Фондација „Нови Сад – Европска престоница културе” и који у оквиру својих активности промовишу традиционалну и/или савремену уметност Јапана уз обавезно учешће најмање једног јапанског уметника2. Апликанти су у обавези да се, поштујући програмски концепт, определе за једну од тематских целина, такозваних програмских лукова (Дочек, Друга Европа, Сеобе, Тврђава мира, Будућност Европе, Хероине, Дунавско море, Калеидоскоп културе), односно за програмски ток Визит Нови Сад.

У процесу успостављања јединствене културне и програмске политике на територији Града Новог Сада, суфинансирање могу остварити пројекти посебно обликовани за програм Европске престонице културе, као што су представљања нових уметничких продукција или радова, нових и унапређених програма, активности и слично.

Могуће је пријавити и програме унутар постојећих пројеката, манифестација и фестивала, али искључиво ако су они концептуално и програмски јасно издвојени из уобичајеног програма, односно ако је јасно да се ради о унапређеном, иновативном и/или специјалном и додатном програму пројекта (сходно програмском наративу За нове мостове и смерницама за селекцију пројектних предлога).

II ОПШТЕ ПРОГРАМСКЕ ОДРЕДНИЦЕ ПОЗИВА

Програмски наратив Фондације „Нови Сад – Европска престоница културе” произилази из слогана „За нове мостове”. Овај слоган представља идеју изградње нових мостова сарадње и размене уметника и организација из Новог Сада и Србије са уметницима и организацијама из других земаља. У циљу бољег повезивања са јапанском културном и уметничком сценом, Фондација је остварила сарадњу са ЕУ-Јапан фестом, организацијом која је основана 1992. године са циљем промовисања јапанске културе и уметности у Европи. ЕУ-Јапан фест ће кроз овај конкурс подржати пројекте сарадње са јапанским уметницима и организацијама који се уклапају у концепт програма за годину титуле.

Концепт програма дефинисан је кроз четири програмска моста, а неки од њих су симболички названи по постојећим новосадским мостовима, односно према вредностима које град жели да развије у контексту евроинтеграција, према уверењима које негује и настоји да подели са свим Европљанима. То су мостови: Слобода, Дуга, Нада и Љубав.

Уметнички концепт пројекта „Нови Сад – Европска престоница културе” базиран је на основним вредностима Европске уније, као што су људска права, мултикултуралност, интеркултурални дијалог, инклузивност, еколошка свест, мировне политике. Ове вредности промовишу идеју отвореног демократског друштва базираног на савременом хуманизму. Програмске лукове, односно тематске целине, изградили смо повезујући ове вредности са историјом, културом и идентитетом Новог Сада, у осам тематских целина, односно програмских лукова. У програмски концепт уврштен је и програмски ток Визит Нови Сад – дигитална платформа активна током читаве године са мисијом да укључује, развија и образује публику и подиже квалитет перцепције Новог Сада – Европске престонице културе, како у земљи тако и у свету.

ПРОГРАМСКИ КОНЦЕПТ „ЗА НОВЕ МОСТОВЕ”

  • МОСТ ЉУБАВ

ПРОГРАМСКИ ЛУК ДОЧЕК

Време: Од половине децембра до краја јануара.

Мисија: Слављење мултикултуралности Новог Сада, обележавањем и упознавањем празника различитих религија и култура.

Од половине децембра до краја јануара грађани Новог Сада најинтензивније празнују своју етничку и верску разноликост. У том периоду обележавају се две Нове године, два Божића, Бадње вечери, Свети заштитници домова и други обичаји, који представљају повод за дружења и породична окупљања.

Славећи два рачунања времена, са два програмска концепта, у оквиру овог програмског лука, Нови Сад организује јединствени дочек у Европи, по грегоријанском и јулијанском календару. Повезујући домаће културно наслеђе са нематеријалном културном баштином Европе, Новосађани, заједно са гостима и туристима, прослављају своју мултикултуралност.

Оживљавајући различите градске просторе које програмски повезујемо, Дочеком нудимо жанровску и уметничку разноврсност како бисмо укључили што већи број публике, а у исто време поставили нове стандарде обележавања нематеријалног културног наслеђа локалне заједнице.

Дочек је уједно и увертира за церемонију отварања у години титуле, са концептом „временског моста” који се наслања на календар за рачунање времена нашег великог научника Милутина Миланковића.

ПРОГРАМСКИ ЛУК ДРУГА? ЕВРОПА

Време: Од октобра до половине децембра.

Мисија: Истраживање уметничке сцене и културе са естетским, етничким, религиозним, сексуалним, политичким, расним, вредносним идентитетима и уверењима која се разликују од оних друштвено доминантних.

Европска култура је најчешће препозната на основу доминатно прихваћених и опште распрострањених уметничких израза и вредности које стварају једнодимензионалну и непотпуну слику о сложености европског идентитета и културног наслеђа. Испод ове површине доминантних израза, постоји скривена, невидљива, подрумска, тајна, антиелитистичка, бунтовна, маргинализована, мањинска, контракултурна, алтернативна, вредносно другачија Европа. То је она Европа које нема довољно на мапама, у школским уџбеницима, на малим екранима, нема је у официјелним туристичким водичима. Сагледавање културе „друге Европе” доприноси разумевању дубине и сложености европског културног идентитета.

Поред развијене институционалне и националне културе, шездесетих година прошлог века Нови Сад је, уз Загреб, Београд и Љубљану, постао препознатљив актер на међународној сцени у пољу авангардних, алтернативних, ванинституционалних уметничких, интеркултуралних и медијских пракси размене и прожимања нових идеја. Трибина младих била је међу најживљим културним институцијама у земљи, где се отворено расправљало, провокативно дискутовало и износиле се слободоумне културне и друге иницијативе. У то време су, на пример, боди-арт перформанси, највидљивији израз супротстављеног односа између појединца и колектива, скривања и излагања приватности, били учесталији него данас. Жута кућа на обали Дунава, иако је данас више нема, и даље чува успомене на страствени грађански активизам осамдесетих година прошлог века који су носили млади уметници. Од времена када су у музичкој продукцији друге Југославије почеле да се појављују назнаке бунта и контракултуре, Нови Сад је постао значајна тачка на музичкој мапи Југославије, што је кулминирало у ери панка и њувејва, уз многе култне бендове.

  • МОСТ ДУГА

ПРОГРАМСКИ ЛУК СЕОБЕ

Време: Од 1. фебруара до половине марта.

Мисија: Тумачење миграција као могућности за унапређење квалитета живота заједнице и промовисање вредности интеркултуралног дијалога.

Данас, када избегличка криза широм Европе доноси опасност од продубљивања расних и етничких стереотипа, предрасуда и потенцијалних конфликата, Нови Сад се још увек суочава с изазовом сеоба које су резултат ранијих ратних сукоба. Други по величини град у Србији, са својим специфичним геостратешким положајем, кроз историју је свој идентитет градио на миграторним кретањима и постао је препознатљив по својој мултикултуралности и суживоту многобројних етничких група. Данас у њему живи двадесет и једна национална заједница, говори се седамнаест језика, од којих су чак седам званични језици Европске уније, док су четири језика у службеној употреби у граду. Зато миграције посматрамо као специфичност Новог Сада истичући значај које су имале за настанак и промене идентитета нашег града.

Са једне стране, посматрамо историјске миграције које су утицале на данашњи културни идентитет Новог Сада и Европе. Са друге стране, бавимо се заједничким проблемом региона, питањем актуелних (е)миграција и мотивима, пре свега, младих људи за одлазак из земље.

ПРОГРАМСКИ ЛУК ТВРЂАВА МИРА

Време: Од половине јуна до половине јула.

Мисија: Промоција политике мира и заједништва, као критички став према рату и узроцима

Европска унија настала је на рушевинама Европе након Другог светског рата, као мировни пројекат који се залаже за политику спречавања оружаних сукоба, а како се не би поновиле страхоте европских ратова. Због тога Европска унија представља својеврсну тврђаву мира јер је њен формални темељ и вредносна оријентација промоција мировних политика.

Сматрамо да уметност и култура као ефикасна средства могу значајно да допринесу промоцији помирења, заједништва, дијалога, разумевања, а како се не би поновила страдања која доносе ратни сукоби. Посебан фокус тематске целине је на пројектима који проблематизују актуелне ратове у свету и доприносе помирењу у региону. Програмски лук промовише Нови Сад као „тврђаву мира” јер тематски проблематизује и грађанске ратове на југословенским просторима, трауме и последице које су изазвали, а које и данас осећамо у региону.

  • МОСТ СЛОБОДА

ПРОГРАМСКИ ЛУК БУДУЋНОСТ ЕВРОПЕ

Време: Од половине марта до половине маја.

Мисија: Развој и унапређење квалитета дечје и омладинске културе и пружање могућности младима да креативно и критички промишљају будућност Европе.

Нови Сад је универзитетски град са друштвеном заједницом од скоро 50.000 студената који долазе не само из Новог Сада и Војводине већ и целе Србије и региона. У 2019. години Нови Сад је понео титулу Омладинске престонице Европе. У складу са овим контекстом специфичан фокус програмског лука је на деци и младима, будућим генерацијама. Циљ платформе је промоција и развој дечјег стваралаштва и стваралаштва младих уметника и уметница, као и умрежавање Новог Сада и Европе кроз културну размену деце и младих.

Република Србија је кандидат за чланство у Европској унији – Унији која се данас суочава са различитим културолошким и политичким изазовима, као што су „Брегзит”, избегличка криза, евроскептицизам и раст дезинтеграцијских тенденција. Питање будућности Европе је зато нарочито актуелно у контексту евроинтеграција Србије и Западног Балкана. Намера нам је да младима отворимо више јавног простора, подржимо ангажовану омладинску уметност и културу и представимо различите визије будућности Европе.

ПРОГРАМСКИ ЛУК ХЕРОИНЕ

Време: Од половине маја до половине јуна.

Мисија: Подстицање и промовисање женске културе, уметности, стваралаштва, историје и наслеђа ради креирања праведнијег друштва и равноправнијег положаја жена.

Уколико анализирамо актуелну културну и уметничку сцену Србије, а већим делом и Европске уније, очигледна је доминација мушке културе, у смислу аутора, тема, приступа. Питање родне равноправности, иако актуелно у другим сегментима друштва, недовољно је проблематизовано у култури, премда се често кроз културу креирају родни стереотипи у друштву. Овим програмским луком намеравамо да промовишемо женско стваралаштво и женску културу која је најчешће невидљива и недовољно призната. Женска културна историја Новог Сада развијала се управо на трагу, а често и у сарадњи са најзначајнијим европским активистичким, феминистичким и уметничким покретима, тако да је и савремено стваралаштво новосадских уметница присутно на европској културној сцени. Кроз програмски лук „Хероине” отварамо простор за представљање и вредновање новосадске, по свему судећи једне од најзначајнијих женских сцена на Балкану, али такође важне и у ширем европском контексту.

Овакав приступ је у складу са глобалним циљевима Уједињених нација у наредној деценији, које позивају на равноправност полова и бољи положај жена у друштву, с циљем да се створи праведније и слободније друштво. Кампања Уједињених нација упозорава да је и поред различитих историјских околности женска култура маргинализована у већини националних стратегија. Свакако, покрет за ослобођење жена један је од најзначајнијих културних и политичких процеса XX века, који се наставља и у XXI веку, а предводник тог покрета на глобалном нивоу биле су и остале жене Европе.

Уједно, биће то нови простор за различите приступе проучавања и афирмације интеркултуралне женске историје Новог Сада уз интеграцију женског културног стваралаштва у оквир националних и интернационалних вредности.

  • МОСТ НАДА

ПРОГРАМСКИ ЛУК ДУНАВСКО МОРЕ

Време: од половине јула до краја августа.

Мисија: Развој међународне културне сарадње у Дунавском региону и унапређење свести о заштити и очувању природе.

Дунав, европска река која протиче кроз Нови Сад, представља важно идентитетско обележје града и његове историје. Дунав је вековима представљао границу између царстава, култура, религија и цивилизација. Одувек је био велика инспирација писцима, песницима, сликарима, музичарима који су долазили из различитих култура. Током летњих месеци Новосађани интензивно проводе време на Дунаву и око Дунава. Нови Сад није највећи европски град на Дунаву, али је један од оних с највише мостова – укупно једанаест. Од тога се осам мостова налази испод Дунава, а три изнад њега, што је доказ његове бурне прошлости.

У културолошком смислу Дунав повезује различите европске државе и културе које су вековима међусобно утицале једна на другу и мешале се у Новом Саду. Зато је један од фокуса програмског лука на међународној размени програма и уметника из Дунавског региона и креирању заједничких активности. У еколошком смислу Дунав представља специфичну природну целину и оазу свежине током топлих летњих дана. Ипак, Дунав је једна од најзагађенијих европских река, а загађење и уништавање природе представљају актуелни културни и политички проблем не само Србије и Европе већ читаве планете. Зато кроз разноврсне уметничке и спортске програме желимо да говоримо о еколошким проблемима као што су загађење ваздуха и воде, гомилање смећа, изумирање биљних и животињских врста, и промовишемо лепоту живота у природи.

ПРОГРАМСКИ ЛУК КАЛЕИДОСКОП КУЛТУРЕ

Време: Септембар и почетак октобра.

Мисија: Развој „града-сцене” кроз креирање нове публике и децентрализацију културних садржаја.

Посматрано кроз историју, од античког времена преко средњег века, па све до савременог доба, многи делови града или безмало цели средњовековни европски градови претварали су се у својеврсну позорницу. Ова идеја, града као сцене, у вези је са ставом да град обликује свест грађана не само у некој образовној институцији него и у свакој делатности, на свакој дужности и на сваком састајалишту. Концепт, између осталог, подразумева активирање свих расположивих градских простора и ресурса (улица, тргова, паркова, индустријских објеката, пасажа, дворишта…) стављајући их у службу уметничког чина. Тако се ствара јединствена синтеза извођач – гледалац, што значи да се уметнички чин одиграва у интеракцији са публиком.

У Новом Саду, као и у осталим европским градовима с умереном контитенталном климом септембар је период године у ком је друштвени живот интензивнији, с обзиром на то да заједница проводи више времена на отвореним просторима испраћајући последње дане лета. У то време Нови Сад живи на улицама, трговима, парковима и постаје велика сцена са најразноврснијим програмима културе и атрактивним фестивалима намењеним најширој градској популацији и туристима. Боравак у Новом Саду у овом периоду омогућава да се доживи сва разноликост и вибрантност града и да се осети дух заједништва.

ПРОГРАМСКИ ТОК ВИЗИТ НОВИ САД

Време: Током читаве календарске године.

Мисија: Развој и едукација публике и подизање квалитета перцепције Новог Сада – Европске престонице културе.

Визит Нови Сад је дигитално-културна платформа која ће створити ново искуство “путовања” кроз Нови Сад, тако што ће обрађивати теме из разних области културе, кроз иновативне приступе, модерне технологије, а све то са циљем да укључује, развија и образује публику у Новом Саду и Србији, као и све оне који ће пожелети да посете Нови Сад. У овај програмски ток спадају и други сродни пројекти и активности који имају видљивост кроз поменуту дигитално-културну платформу или повећавају њен програмски ефекат и подижу квалитет перцепције Новог Сада – Европске престонице културе, како у земљи тако и у свету.

III ЦИЉ КОНКУРСА

Циљ конкурса је допуна/обогаћивање културног и уметничког програма у оквиру Пројекта „Нови Сад – Европска престоница културе” у години титуле (2022. година), као и кроз подршку пројектима који у оквиру свог програма представљају традиционалну и/или савремену уметност и културу Јапана.

Предложени пројекти морају бити реализовани на територији Града Новог Сада и „Зоне 021” (општине Ириг, Беочин и Сремски Карловци).

Главни програми и активности у оквиру пројекта морају бити видљиви и реализовани 2022. године, док неке од припремних активности пројекта могу бити започете у 2021. години.

НАПОМЕНА: Апликанти треба да буду спремни на заједничко договарање реализације финалног резултата пројекта, како би се током године титуле равномерно и тематски усклађено распоредио велики број планираних програма.

IV ПРАВО УЧЕШЋА НА КОНКУРСУ

Право учешћа на позиву имају правна лица регистрована код надлежног органа (са институционалне и ванинституционалне сцене), са седиштем у Републици Србији, чија је основна делатност и област остваривања циљева ради којих је правно лице основано, у складу са програмским концептом и уметничком визијом „За нове мостове” који је развила Фондација „Нови Сад 2021 – Европска престоница културе”.

V СУФИНАНСИРАЊЕ ПРОЈЕКАТА

Средства за реализацију овог конкурса заједнички обезбеђују Фондација „Нови Сад – Европска престоница културе“ (Нови Сад, Србија) и ЕУ-Јапан фест (Токио, Јапан) у износу од укупно 12.000.000,00 динара. Суфинансирање се спроводи у две компоненте.

Компонента 1

Средства за реализацију овог конкурса у оквиру компоненте 1 обезбеђена су у Финансијском плану Фондације „Нови Сад – Европска престоница културе” (у даљем тексту: Фондација) у укупном износу до 6.000.000,00 динара, за следеће области:

  1. књижевност (књижевни догађаји – активности усмерене на популаризацију књиге и читања, као и развој књижевне публике);
  2. музика (стваралаштво, продукција, интерпретација);
  3. ликовне, примењене, визуелне уметности, дизајн, уметничка фотографија и архитектура;
  4. позоришна уметност (стваралаштво, продукција и интерпретација);
  5. уметничка игра – класичан балет, народна игра, савремени плес (стваралаштво, продукција и интерпретација);
  6. филмска уметност и остало аудио-визуелно стваралаштво;
  7. манифестације везане за филмску уметност и остало аудио-визуелно стваралаштво;
  8. дигитално стваралаштво и мултимедији;
  9. остала извођења културних програма и културних садржаја (мјузикл, циркус, пантомима, улична уметност и слично);
  10. савремена интерпретација, анимација и представљање културног наслеђа;
  11. научноистраживачке и едукативне делатности у култури;
  12. омладинске и спортске манифестације.

Удео компоненте 1 у укупном буџету пројекта може бити највише 30% од укупне вредности пројекта, односно максимално до 500.000,00 динара по пријави.

Компонента 2

Средства за реализацију овог конкурса у оквиру компоненте 2 обезбеђена су планом ЕУ-Јапан феста у укупном износу до 6.000.000,00 динара, за исте области наведене у компоненти 1.

Удео компоненте 2 у укупном буџету пројекта може бити највише 30% од укупне вредности пројекта, односно максимално до 500.000,00 динара по пријави.

Апликанту може бити додељен и мањи износ од затраженог, у зависности од броја остварених бодова и процене изводљивости програма. У наведеном случају, а пре потписивања уговора, од апликанта ће се затражити сагласност за ревидирани прорачун програма (буџет и пројектне активности), у складу с предложеним умањеним износом.

У буџетској конструкцији пројекта апликант је у обавези да представи укупну финансијску конструкцију по свим изворима, а не само дела који се односи на суфинасирање од стране Фондације и ЕУ-Јапан феста.

Правна лица са седиштем на територији Републике Србије регистрована код надлежног органа биће суфинансирана у износу до максимално 60% од укупне вредности буџета пројекта (компонента 1 и 2). Апликанти програма су обавезни да обезбеде минимум 40% финансијских средстава из других извора и/или из властитих средстава.

За део средстава која се финансирају у оквиру компоненте 1, 95% износа средстава исплаћују се авансно, а 5% по реализацији пројекта и достављању извештаја Фондацији.

За део средстава која се финансирају у оквиру компоненте 2, 100% износа средстава исплаћују се по реализацији пројекта и достављању извештајa ЕУ-Јапан фесту3.

Током реализације пројекта одобреног за суфинансирање, реалиокација средстава међу одобреним категоријама трошкова може се вршити највише до 5% од укупне вредности трошка на који се додаје износ, поштујући при том износ укупно опредељених средстава по конкурсу за наведени пројекат. За све евентуално веће промене по категоријама трошкова неопходно је тражити и добити претходно одобрење Фондације.

У току реализације пројекта суфинансирање може бити прекинуто, ако се током мониторинга реализованих фаза пројекта утврди да квалитет реализованих активности није на задовољавајућем нивоу или нису испоштоване уговорне обавезе.

V ПРИХВАТЉИВЕ И НЕПРИХВАТЉИВЕ АКТИВНОСТИ И ТРОШКОВИ

Приоритети суфинансирања пројеката по областима/теми у оквиру програмских лукова:

  • Програми који се баве промовисањем традиционалне и савремене културе и уметности Јапана;
  • Програми који се баве промовисањем културе у ширем смислу (спорт, филозофија, обичаји, језик, и сл.);
  • Програми који се баве интерпретацијом историје, културе и наслеђа Новог Сада;
  • Програми омладинских размена и омладински програми;
  • Програми у оквиру спортских манифестација;
  • Програми који подстичу уметничко стваралаштво и активизам у образовним установама свих нивоа;
  • Фолклор и аматерско стваралаштво у оквиру свих програмских лукова;
  • Уметнички програми маргинализованих друштвених група, ЛГТБ заједница и особа са инвалидитетом;
  • Пројекти код којих постоји потенцијал финансијске самоодрживости (креативне индустрије,
  • нови пословни модели у култури…);
  • Програми који се реализују у несвакидашњим отвореним и затвореним просторима и у ободним местима и селима око Новог Сада и тзв. „Зоне 021”;
  • Програми који укључују партнере и/или уметнике и извођаче са седиштем у Јапану, односно партнере и/или уметнике и извођаче јапанске националности са боравиштем/пребивалиштем у Европи;
  • Светлосна уметност и светлосне инсталације у оквиру програмског лука Дочек;
  • Пројектни предлози који на иновативан и ангажован начин обрађују теме локалних и глобалних миграција (историјских и актуелних) унутар програмског лука Сеобе;
  • Програми који подстичу интеркултуралну сарадњу у оквиру програмског лука Сеобе;
  • Пројектни предлози који се баве еколошким темама у оквиру програмском лука Дунавско море (уметност од рециклираног материјала, пејзажна уметност (енг. Land art), спортски програми, музички и књижевни догађаји на обалама река и у природи);
  • Пројектни предлози који на ангажован и критички начин приступају темама и политикама мира кроз културу и уметност у оквиру програмског лука Тврђава мира;
  • Програми који подстичу дечје уметничко стваралаштво у оквиру програмског лука Будућност Европе;
  • Охрабрују се иновативни и комуникативни приступи питањима која се тичу насиљa над женама, економске позиције жена, жена у медијима у оквиру програмског лука Хероине;
  • Програми примењене уметности у оквиру Калеидоскопа културе;
  • Књижевни догађаји независне сцене у оквиру програмског лука Друга Европа;
  • Програми на отвореном који се реализују у оквиру мобилне културне станице Караван (апликанти могу да рачунају на подршку продукционо технички опремљеног кампер возила);
  • Интерпретација културног наслеђа, мапирање, истраживање и представљање капацитета локалне (новосадске) уметничке сцене, едукације и подизање капацитета за извештавање о културној сцени, представљање људи, процеса, простора и програма кроз аудио и аудио-визуелне садржаје у програмском току Визит Нови Сад;
  • Гастрономски програми у оквиру програмских лукова Дунавско море и Сеобе;
  • Улична уметност у оквиру програмских лукова Будућност Европе и Калеидоскоп културе.

Очекивани облици активности:

Програми у неуобичајеним и јавним просторима (интервенције везане за специфичност простора у ком се изводе енг. „cite specific”, извођачки програми, концерти, акције, АВ програми, књижевни догађаји и друго); инострана гостовања и представљања аутора; међународни фестивали и манифестације; тематске изложбе, инсталације; тематске манифестације; представљање нових сценских дела насталих кроз копродукције на међународном или националном нивоу; сви облици јавних догађања који у савременој уметничкој интерпретацији у различитим облицима стваралаштва на иновативан начин представљају културну баштину (покретна и непокретна баштина) и слично.

Примарне врсте израза:

Популарна музика (рок, поп, џез, електронска музика и други жанрови), класична музика, филм, књижевни догађаји, баштина у савременој интерпретацији, фотографија, (нови) медији и технологије, дизајн, улична уметност (енг. Street art), нови циркус и улични театар, сценско извођење савременог драмског текста, савремени плес, визуелне уметности и слично.

Остале активности:

Поред основних активности пројекта могуће је организовати и остале активности (на пример: активности промоције, израда промотивних материјала, организација радионице, скупова јавног часа, презентације и слично).

Области / активности / пројекти које неће бити подржане овим јавним конкурсом у оквиру програмских лукова, односно програмског тока:

  • издаваштво и преводилаштво;
  • уређење јавних површина;
  • трајне скулптуре у јавном простору;
  • архивске изложбе у оквиру програмског лука Херионе;
  • модни дизајн у оквиру програмског лука Тврђава мира;
  • уметнички пројекти у оквиру програмског тока Визит Нови Сад;
  • класична музика у оквиру програмских лукова: Дочек и Друга Европа;
  • ликовне изложбе у оквиру програмских лукова: Сеобе, Дунавско море;
  • џез музика у оквиру програмског лука Друга Европа и Дунавско море;
  • позоришни фестивали у оквиру програмских лукова: Будућност Европе, Хероине, Калеидоскоп културе, Друга Европа;
  • продукција дугометражног играног филма, као и анимираног филма у оквиру програмских лукова: Дочек, Сеобе, Дунавско море, Калеидоскоп културе;
  • производња медијских садржаја у области јавног информисања у циљу остваривања јавног интереса, односно медијски садржај дефинисан као такав Законом о јавном информисању и медијима.

Неприхватљиви трошкови:

  • трошкови конверзије валута, губици на курсним разликама и други чисто финансијски трошкови;
  • оперативни трошкови, банкарске провизије и камате;
  • куповина опреме;
  • режијски трошкови – трошкови закупа простора, трошкови фиксне и мобилне телефоније, интернета, електричне енергије и слично;
  • плате и дневнице;
  • царине и увозне дажбине;
  • донације;
  • камате на позајмице и кредите;
  • порези на имовину или доходак грађана;
  • износи плаћених казни, финансијски пенали и трошкови судских парница;
  • ПДВ (односи се на обвезнике ПДВ-а и њихову месечну/кварталну обавезу плаћања пореза по пореској пријави);
  • такси превоз (сем изричито у случају када не постоји други вид превоза на дату релацију);
  • награде и поклони;
  • трошкови репрезентације4.
  • фактуре које су издате за потребе пројекта од стране издаваоца који према шифри делатности не може да пружи услугу наведену у самој фактури, уколико не достави уз фактуру део Статута из којег се виде циљеви пословања;
  • трошкови по закљученим уговорима у којима је исто лице потписник као наручилац и извршилац посла;
  • набавка канцеларијског материјала;
  • књиговодствене услуге;
  • трошкови настали ван периода реализације пројекта дефинисаног уговором.

*Напомена: уколико је неко лице из круга запослених лица додатно ангажован на реализацији пројекта (прековремени рад, уговор о ауторском делу) трошкови на име накнаде за тај рад имају се сматрати оправданим.

VI ДОКУМЕНТАЦИЈА И НАЧИН ПРИЈАВЕ

Компонента 1

Пријава се подноси на пријавном формулару (Образац 1, Образац 2), који се може преузети са интернет странице Фондације (www.novisad2022.rs) у делу: Јавни позиви.

Пријавни формулар (Образац 1, Образац 2) доставља се у 2 оригинална примерка, остала документација у једном примерку.

Учесник Конкурса треба да приложи и копије следећих докумената у једном примерку:

  1. Акт о регистрацији правног лица;
  2. Извод из статута или оснивачког акта којим се доказују циљеви оснивања и делатност правног лица;
  3. Образац оверених потписа лица овлашћених за заступање правног лица;
  4. Образац 3 – Изјава о партнерству;
  5. Образац 4 – Оверена изјава о прихватању обавезе корисника средстава.

Компонента 2

Пријава се подноси на посебном обрасцу ЕУ-Јапан феста на енглеском језику. Попуњавање овог обрасца се обавља уз помоћ тима Фондације након што је пројекат одобрен на конкурсу.

Комплетна документација у дефинисаном броју примерака подноси се обавезно у затвореној коверти у канцеларији Фондације, Трг слободе 3, Нови Сад, или путем поште препорученом пошиљком на адресу:

Фондација „Нови Сад– Европска престоница културеˮ
Трг слободе 3
21101 Нови Сад
Поштански фах 153.

У оба случаја на коверти је потребно навести следећу напомену: За Јавни конкурс за суфинансирање пројеката сарадње с Јапаном у оквиру званичног програма „Нови Сад – Европска престоница културе”.

Пријаве на јавни конкурс се достављају лично или препорученом поштом најкасније у року од 30 дана од дана објављивања конкурса на интернет страници Фондације и у средствима јавног информисања.

Рок за подношење пријаве и пратеће документације истиче 10. 8. 2021. године.

Конкурсна документација се не враћа.

Осим наведеног, пријавни формулар (Образац 1, Образац 2)  је потребно обавезно доставити и електронским путем слањем имејла на адресу international@ns2021.rs најкасније до 10. 8. 2020. године до 15.00 часова.

Максималан број пријава по апликанту:

Апликант може доставити највише 1 (један) предлог пројекта.

Партнери апликанта на пројекту могу бити правна лица са седиштем у земљи и/или иностранству. Обавезно је учешће минимално 1 (једног) партнера из Јапана или јапанског уметника који живи и ради у Европи. Остали инострани партнери се додатно вреднују, у оквиру критеријума „европска димензија”.

VII КРИТЕРИЈУМИ ЗА ОДАБИР И ОЦЕНА ПРЕДЛОГА ПРОЈЕКТА

Приликом писања предлога пројекта потребно је водити рачуна о следећим аспектима који ће бити коришћени и приликом вредновања предлога пројеката:

1)РЕЛЕВАНТНОСТ ПРОГРАМА

  • учешће минимално једног јапанског партнера;
  • Усклађеност тема и циљева предложеног пројекта са новим програмским концептом и уметничком визијом Фондације „Нови Сад 2021 – Европске престонице културе” За нове мостове, који се састоји од осам програмских лукова и једног програмског тока;
  • усклађеност са Стратегијом културног развоја Града Новог Сада за период 2016–2026. године;
  • улога, ниво укључености и удео у програму уметника и стручњака из иностранства, с подручја Европе, који као партнери учествују у програму, односно реализацији пројекта;
  • ниво на којем програм тематски и садржајно доприноси промовисању интеркултуралног дијалога, разноликости европских култура, баштине и историје, европских интеграција и актуалних европских тема.

2) КВАЛИТЕТ ПРОГРАМА

  • иновативност и оригиналност приступа;
  • квалитет пројектних активности и усклађеност активности са циљевима пројекта;
  • реалан, прецизан и ефикасан финансијски план и структура буџета пројекта;
  • укљученост мање заступљених и маргинализованих друштвених група.

3) ОРГАНИЗАЦИОНИ И СТРУЧНИ КАПАЦИТЕТИ ПРЕДЛАГАЧА

  • организациони и стручни капацитети предлагача за имплементацију пројекта;
  • компетентност реализатора пројекта, односно референце главних уметника / извођача и/или ауторског тима;
  • квалитет партнерства;
  • изводљивост програма и одрживост.

4) ДИСЕМИНАЦИЈА

  • предложени пројекат утиче на ширу публику осим оне која директно учествује у активностима;
  • атрактивност и доступност програма за иностране посетиоце;
  • коришћење иновативних канала за е-партиципацију, попут друштвених мрежа и савремених информационих и комуникационих технологија;
  • план промоције и видљивости пројекта и комуникације са медијима;
  • план дистрибуције и употребе резултата пројекта и након реализације.

VIII ПОСТУПАК ОДЛУЧИВАЊА О ЈАВНОМ КОНКУРСУ

Непотпуне и неразумљиве пријаве, пријаве које нису попуњене на прописаним обрасцима, као и непотписане и неоверене пријаве неће бити разматране.

Неблаговремене и недопуштене пријаве (пријаве упућене на начин који је у супротности са елементима овог конкурса) биће одбачене.

Комисија ће извршити оцену и сачинити коначну ранг листу о благовременим и потпуним пријавама, а на основу утврђених критеријума. Пријаве ће бити вредноване оценом од 0 до 100 поена. Најбоље пласиране пријаве биће подржане у складу са дефинисаним критеријумима за доделу средстава, а до њиховог коначног утрошка.

Одлука о избору корисника средства биће донета најкасније у року од 10 дана од затварања конкурса.

Резултати конкурса биће објављени на званичној интернет страни Фондације (www.novisad2022.rs).

Одлука је коначна.

Додатне информације:

За сва додатна питања у вези са поступком пријављивања на конкурс, заинтересовани се могу обратити слањем имејла на адресу: international@ns2021.rs, најкасније до 4. 8. 2021. године. На питања постављена након наведеног рока неће се одговарати.

Образац 1 – пријавни формулар

Образац 2 – буџет пројекта

Образац 3 – изјава о партнерству

Образац 4 – Изјава о прихватању обавеза корисника средстава

Одлука о расподели средстава по јавном конкурсу за суфинансирање пројеката сарадње са Јапаном у оквиру званичног програма „Нови Сад – Европска престоница културе”


  1. територија општина Ириг, Беочин и Сремски Карловци
  2. Под појмом „јапански уметник“ подразумевају се:
    уметници јапанске националности који живе и раде у Јапану;
    уметници јапанске националности који живе и раде у Европи;
    уметници других националности који живе и раде у Јапану.
  3. Апликанти су у обавези да обезбеде предфинансирање за наведени део из компоненте 2.
  4. Трошковима репрезентације сматрају се трошкови учињени приликом радних и пословних састанака, трошкови учињени приликом обележавања јубилeја и у другим сличним случајевима, трошкови угоститељских услуга које су у непосредној вези са извршењем одређеног службеног посла у земљи и иностранству, трошкови учињени приликом куповине поклона који се дају у пригодним приликама и остали трошкови репрезентације који нису наведени, а који су учињени у другим сличним случајевима када се представља делокруг рада организације, а није у директној вези са реализацијом конкретних пројектних активности.

Vreme i vaseljena – izložba o vremenu

Time and Universe – Exhibition About Time

Izložba „Vreme i vaseljena – izložba o vremenu” povešće nas na putovanje od tame do svetlosti, od haosa do kosmosa, okvirena pričom o srpskom naučniku Milutinu Milankoviću kroz prizmu umetnosti.
Autor vizuelno-umetničkog dela postavke je Dušan Jovović, koji je ujedno i autor prestižnih multimedijalnih i interaktivnih izložbi koje su imale međunarodni odjek. Autor narativa je prof. dr Aleksandar Petrović, izuzetan poznavalac života i dela Milutina Milankovića, kojim se bavi preko 50 godina.

Džimi Tenor

Jimi Tenor

Finski muzičar i kompozitor Džimi Tenor prisutan je dugi niz godina na muzičkoj sceni. Prvi album objavio je 1988. godine sa bendom Jimi Tenor & His Shamans, da bi solo karijeru otpočeo 1994. albumom Sähkömies. Nastup ovog muzičkog vizionara, koji na autentičan način spaja džez sa drugim umetničkim žanrovima, gledaćemo u okviru Dočeka 2022. godine.

Karminjo

Carminho

Jedna od najboljih portugalskih pevačica dolazi u Evropsku prestonicu kulture početkom 2022. godine! Nova kraljica fado muzike Karminjo potiče iz muzičke porodice i svojim radom spaja tradicionalni i savremeni fado, ali se bavi i drugim žanrovima, kao što je brazilska muzika.

Кармињо

Carminho

Једна од најбољих португалских певачица долази у Европску престоницу културе почетком 2022. године! Нова краљица фадо музике Кармињо потиче из музичке породице и својим радом спаја традиционални и савремени фадо, али се бави и другим жанровима, као што је бразилска музика.

Џими Тенор

Jimi Tenor

Фински музичар и композитор Џими Тенор присутан је дуги низ година на музичкој сцени. Први албум објавио је 1988. године са бендом Jimi Tenor & His Shamans, да би соло каријеру отпочео 1994. албумом Sähkömies. Наступ овог музичког визионара, који на аутентичан начин спаја џез са другим уметничким жанровима, гледаћемо у оквиру Дочека 2022. године.

Време и васељена – изложба о времену

Time and Universe – Exhibition About Time

Изложба „Време и васељена – изложба о времену” повешће нас на путовање од таме до светлости, од хаоса до космоса, оквирена причом о српском научнику Милутину Миланковићу кроз призму уметности.
Аутор визуелно-уметничког дела поставке је Душан Јововић, који је уједно и аутор престижних мултимедијалних и интерактивних изложби које су имале међународни одјек. Аутор наратива је проф. др Александар Петровић, изузетан познавалац живота и дела Милутина Миланковића, којим се бави преко 50 година.