Претрага
Close this search box.
Претрага
Close this search box.

4. АПРИЛ – 15. МАЈ 2022.

 

КУЛТУРА У ВАСПИТАЊУ И ОБРАЗОВАЊУ

Подстицање и укључивање деце и младих у стварање боље будућности Европе, кроз културу и уметност, основни су циљеви овог програмског лука.

Неки од највећих програма бавиће се алтернативним моделима образовања (Школе будућности), подстицањем критичког изражавања поводом друштвених актуелности (Заставе будућности), модерним читањем традиционалних наратива (Бајке будућности) и другим темама. Деца и млади, као основа за бољу будућност Европе, подстичу се на критичко промишљање, али и на активно учешће у друштвеним питањима.

Само нека од имена и неки од програма које ћете имати прилику да видите у оквиру програмског лука Будућност Европе су: Даблински позоришни фестивал, најстарији европски позоришни фестивал из Ирске; Позориште Алфа из Чешке са представом „Три мускетара“ која је из године у годину међународно најуспешнија чешка позоришна представа, што доказују и многе награде које су јој додељене, као и позиви да се игра у више од 35 земаља на три континента; Кокан Младеновић; Јасерштајн; Кармина Шилец, диригенткиња и редитељка-ауторка, која је развила јединствен уметнички концепт „Choregie“ и унела свежину и оригиналност у свет музике и позоришта; Панда ван Проздеј која је 2014. године креирала кореографију победничког програма „Aarhus Pigekor“ током Светских хорских игара у Риги, док је 2015. овај хор са својим најновијим програмом „Нека певају народи“ освојио Сребрну ружу у Минхену; Стефан Лутерман, уметнички директор, који је 2010. покренуо први европски хорски фестивал Sing We And Chant It окупљајући дечје и омладинске хорове из Шведске, Мађарске и Немачке.

Програмску књигу лука Будућност Европе можете погледати овде, а календар свих догађаја овде.

ПРОГРАМСКЕ ЦЕЛИНЕ

ШКОЛЕ БУДУЋНОСТИ

Преиспитивање система формалног образовања и промоција његових алтернативних модела кроз уметност, игру и стваралаштво.

ЗАСТАВЕ БУДУЋНОСТИ

Уметничко промишљање деце и младих на тему актуелних друштвених питања и подстицање њиховог критичког изражавања.

БАЈКЕ БУДУЋНОСТИ

Ново читање традиционалних бајки и стварање нових прича,
као израза савремених генерација и њихових потреба.