У сусрет години титуле Европске престонице културе, за коју се Нови Сад активно припрема, а ускоро ће и јавност бити упозната са најзначајнијим програмима 2022. године, све више реномираних светских медија истиче врлине и разлоге за посету Српској Атини.
Овог пута Нови Сад се нашао у фокусу угледног британског BBC-а, који је истакао „отвореност и толеранцију коју град негује, као и љубазност људи који су поносни на своју културну разноликост”.
Као један од првих разлога за посету Новом Саду, BBC наводи управо титулу Европске престонице културе, али и културну разноликост, односно сусрет различитих нација, вера и језика, што је и један од императива за програм 2022. године у оквиру пројекта Европске престонице културе.
Погледајте и: „Euronews” препоручује пет ствари које морате посетити у Новом Саду
У тексту је као један од разлога наведена и новосадска street art сцена, која у Новом Саду заузима озбиљно место у целокупној културној слици, а посебан акценат је стављен и на културне станице.
BBC наводи да су припреме Новог Сада за Европску престоницу културе граду донеле нове просторе за културу попут културних станица Еђшег и Свилара. У првом плану је обнова културног наслеђа, односно претварање запуштеног дворца, који је некада био на услузи стрељачком клубу, као и некадашње фабрике свиле у просторе који данас производе најразличитије културне садржаје. Док су код Еђшега истакли позориште и књижевност, за Свилару аутори наводе да је место савремене уметности, са акцентом на то да својим аутентичним изгледом и очуваним димњаком чува и историју индустријског и економског развоја.
Поред ових, BBC као разлоге за посету Новом Саду наводи предивну природу националног парка Фрушка гора и бројне винске подруме, добру храну, са акцентом на чувени индекс сендвич, шаренило новосадских пијаца, новосадску плажу Штранд, Музеј Војводине, као и један од најбољих европских фестивала ЕXIТ, али и читаву Петроварадинску тврђаву.
Аутори наводе и да је Нови Сад идеалан град за обилазак бициклом, али и да је погодан за шетњу. Цео текст можете прочитати на сајту BBC-ја, у секцији Travel.
Текст је настао у оквиру телевизијске и дигиталне промотивне кампање под називом „See Serbia”, коју је Туристичка организација Србије отпочела половином априла на посебној секцији посвећеној путовањима „BBC Travel”, у оквиру платформе „BBC Global News”.
Фото: Јелена Ивановић, Владимир Величковић