Неки од најистакнутијих стручњака у области Европске престонице културе били су предавачи на семинару „Како искомуницирати ЕПК“ у Ријеци – Европској престоници културе 2020. године – како би пренели искуства и указали на дијалог, као један од кључних процеса трансформације и напретка друштва. Свакако, циљ сваке Европске престонице културе је, поред повећања широке препознатљивости града, укључивање што већег броја људи у сам процес о чему је било речи током семинара.
Семинар је обрађивао три теме које су идентификоване као најважније а које се односе на комуникације и маркетинг план. Директор Фондације „Нови Сад 2021“ Немања Миленковић и чланови екипе за комуникацију и маркетинг имали су прилику да се, на позив тима „Ријека 2020“, упознају са најбољим примерима и искуствима, слушајући водеће европске стручњаке током семинара. Између осталих, предавачи су били истраживач Хавијер Паја програмски директор „Сан Себастиана 2016“ и Нил Петерсон, директор и оснивач консултантске компаније Inside Track за културу и креативну индустрију, која помаже клијентима у остваривању позитивне друштвене и економске промене путем културе, креативности, спорта и других партиципативних догађаја, који је био ангажован на пројекту „Ливерпул 2008“.
Карин Арвидсон у излагању названом From the borders of Siberia to the centre of Manhattan – a journey to make a small town famous, говорила је о маркетиншкој стратегији „Умеа 2014“ и о комуникацијском процесу у годинама пре и после 2014. године. Она је посебно истакла однос с локалним медијима, рекавши да је њен тим претрпео велике критике и прозивке од стране јавности, понајвише због скупоће пројекта. Ипак, како каже, уложени новац граду се вишеструко вратио.
Један од најважнијих приоритета сваке ЕПК је да се, у целини, побољша видљивост града на националном, али и што је много важније и на међународном нивоу. Због тога, од пресудног је значаја одабрати праве начине и средстава комуникације и моделе брендирања.