Седми новосадски Дочек испунио је очекивања за више од 70 одсто публике, која је потврдила да би га поново посетила, показују најновији подаци анкете независних истраживача са Универзитета у Новом Саду.
Резултати истраживања јединствене прославе у овом делу Европе, која је током спајања две Нове године 31. децембра и 13. јануара окупила око 40 хиљада посетилаца, на скоро 50 локација у граду и околини, показују да је другачији концепт Дочека имао позитивне културне, друштвене, туристичке и економске утицаје на град, образовни утицај на младе, али веома битно и на безбедност.
Да се Дочек показао као безбеднији концепт прославе Нове године потврђује скоро 100 одсто испитаника, према независном истраживању, наводећи га као погодног за породичне посете уз добро осмишљен програм за све генерације. Измештање прославе у Подграђе Петроварадинске тврђаве 31. децембра и организација догађаја на више локација у затвореним просторима 13. јануара, наводе се и као један од кључних критеријума повећања безбедности, према подацима Министарства унутрашњих послова, који показују да од 2019. па до данас није било безбедносно интересантних догађаја у новогодишњој ноћи.
Разлози због којих се Дочек, са око 200 уметника и више од 60 сати програма, издваја у односу на прославе у другим градовима, јесу јединствен концепт, разноликост музичких жанрова, више локација, уз посебан акценат на Подграђе Петроварадинске тврђаве, фокус на култури и уметности и квалитет организације догађаја, како наводе сами посетиоци у истраживању.
Дочек је већ на европском нивоу признат као Најбољи европски тренд бренд у области културе и као такав доприноси имиџу града, према чак 94.25% испитаника, што указује на то да позитивно утиче на перцепцију града и доприноси туристичком развоју, закључују истраживачи. Развој туризма у Новом Саду показују и подаци Републичког завода за статистику, према којима је у првих шест година реализације Дочека број ноћења туриста порастао за 90% у децембру и чак 130% у јануару, а да је томе у великој мери допринео и Дочек мишљења је чак 75.26% испитаника.
Уз значајан пораст броја туриста, позитиван утицај Дочека на приходе града препознаје скоро 70 одсто испитаника, док чак 88.25% њих сматра да јединствени концепт прославе Нове године утиче и на развој локалне привреде и продукције у Новом Саду, јер укључе чак 2000 људи на реализацији целог пројекта.
За пројекат који је у претходних седам издања имао више од 400 програма, комбинујући две врсте уметности, кроз дела и наступе најважнијих светских уметника и уметница, чак 89.69% испитаника сматра да има позитивни и образовни утицај на младе, док више од 90% њих истиче да Дочек доприноси откривању нових градских топонима и простора за културу.
Више детаља о резултатима истраживања Дочека можете пронаћи на сајту docekns.rs.