„Moja umetnost je improvizovana, slobodna. Crtam svaki dan u svom skicenbloku, tako da nema potrebe za dodatnim skicama. Moj lik je poput neke vrste šablona – ponekad ima značenje, ali potrebna vam je mašta. Takva umetnost je interaktivna, postoji između mene i posmatrača. Nekad se u umetnosti radi o veštini, a nekad samo crtam i crtam i crtam, a kada pogrešim – nastane nešto novo. To je poput improvizacije, poput otkrivanja“, rekao je multimedijalni japanski umetnik Akinori Oiši koji čitavog aprila, u okviru programskog segmenta „Škole budućnosti“, boravi u Novom Sadu i svoje znanje deli sa decom i mladima kroz umetničke radionice u Školi za dizajn „Bogdan Šuput“, Osnovnoj školi „Tvrđava“ i vriću „Zemlja čuda“.
U okviru Akinorijevog boravka u Novom Sadu, u subotu, 16. aprila, održana je radionica „Let’s play with Aki“ kada su deca i roditelji zajedno sa umetnikom kreirali svoje karaktere i pomoću njih, i dodatnih Akinorijevih likova, stvarali svoje kreacije na teme „Šta tebe čini srećnim?“ i „Opiši svoje snove“. Radionica je održana u Privatnoj osnovnoj školi „Tvrđava“, a učestvovali su učenici i učenice ove škole, kao i deca iz vrtića „Zemlja čuda“ u pratnji svojih roditelja.
Akinori Oiši je sklonost ka crtanju pokazao već sa tri godine, a tokom odrastanja inspiraciju je pronalazio u evropskim i američkim slikovnicama i japanskim mangama. Likovnu umetnost je završio na Univerzitetu u Kjotu, a svoje veštine razvijao je kako u Japanu, tako i u Francuskoj, gde je živeo nekoliko godina. Radio je kao profesor na Univerzitetu umetnosti u Tokiju, a danas je vrlo aktivan na japanskoj umetničkoj sceni.
Ovaj međunarodno priznati i nagrađivani japanski umetnik, poznat po oslikavanju različitih površina svojim sićušnim, nasmejanim likovima, nedavno je posetio i prostorije Fondacije „Novi Sad – Evropska prestonica kulture“, na Trgu slobode, gde je belim markerom oslikao prozore svojim prepoznatljivim karakterima. Akinori je oslikao i prozore Privatne osnovne škole „Tvrđava“, Američkog kutka i Turističke organizacije Novog Sada.
„Škole budućnosti“ deo su programskog luka Budućnost Evrope, jednog od osam programskih lukova koji čine programski koncept Evropske prestonice kulture 2022. godine.
Foto: Marko Pudić